Jaaroverzicht 2019

Einde van het jaar in zicht, tijd om terug te blikken op 2019. Een jaar vol met highlights, maar ook wel wat verdrietige en spannende momenten.

The Best Nine

Uiteraard kan het ‘Best Nine’ overzicht van Instagram niet ontbreken in het jaaroverzicht van 2019. Via de website https://bestnine.net/en creëerde ik onze beste 9 momenten uit 2019. Mooie momenten die door jullie gewaardeerd werden met een like, misschien inderdaad wel de mooiste 📸!

Beginnend met de start van de rally vanaf Rabobank Kantoor Fellenoord! Wat een mooie start van de wedstrijd, wat een enthousiaste collega’s. En natuurlijk onze vlogger Jurgen van Hoof en fotografe Imca van de Weem die dit prachtig op de gevoelige plaat (foto en film) hebben vastgelegd.

Daarnaast één de koudste momenten, op The Arctic Circle Center, één witte vlakte, een striemende harde en vooral koude wind, omringd door rendieren en een interview in het Duits. En dan een heel spannend moment, de dag dat we een engeltje op onze schouders hadden. Net ontsnapt aan een hachelijk luchtballon avontuur kwamen we een grote zwarte vrachtwagen tegen, deels op onze ijzige en besneeuwde weghelft, ook dat ging ternauwernood goed.

Momenten met ons in de hoofdrol afgewisseld met prachtig natuurschoon, het Noorderlicht! Ook deze rally mochten we weer van dit fantastische natuurfenomeen genieten, meerdere keren zelfs! Vanaf het hotel in Honningsvåg, op de boot richting de Lofoten én in Muonio Finland, waar we ook zelf het Noorderlicht op de foto hebben gezet… Net op tijd voordat de camera er met -30 graden mee ophield. Niet zo gek met die temperaturen… onze vingers voelden we al langer niet meer ❄️❄️❄️.

En dan natuurlijk ons ‘Sieger’ moment. Ons overwinningslied 😉 en later de trofee 🏆 en champagne 🍾 die we in ontvangst mochten nemen als winnaars van de Rallye8000. @Ilse, wanneer gaan we de champagne opentrekken?

Prachtige herinneringen, prachtige momenten die we samen met jullie mochten delen. Mocht je ons trouwens nog niet volgen op Instagram… ons account As_Cold_As_Fire

2019 in cijfers

Naast de best nine hebben wij natuurlijk ook onze eigen website. In 2019 werd deze door 4.274 bezoekers 11.757 keer bekeken. In 39 gevallen lieten jullie een reactie achter.. wij hopen dat dit in 2020 een stuk meer wordt, blijft altijd leuk om jullie reacties te lezen! De meeste keren logden jullie in via de homepage, ruim 800 keer bekeken jullie onze Live locatie tijdens de rally. Veruit het meest bekeken is het vlog over het hierboven genoemde avontuur met de luchtballon en de vrachtwagen… Sensatie tv doet het blijkbaar goed 😉 al hopen wij dat we het komende rally wat rustiger houden 😊.

Onze Facebook pagina kende twee pieken dit jaar. Een duidelijke piek tijdens januari en februari… de tijd dat wij dus in de auto zaten. Ruim 660 keer keken jullie met ons mee! En een tweede piek rond september.. het moment dat we kenbaar maakten aan een volgend avontuur te beginnen!

Uiteraard kende 2019 nog een aantal cijfers! Een prachtig bedrag van 6.500 EUR mochten wij namens jullie overhandigen aan Het Nationaal Ouderenfonds! Nogmaals dank aan alle sponsoren, alle donaties van kennissen, collega’s, vrienden en familie!

Samen met jullie kunnen we het verschil maken in het leven van een groot aantal ouderen! Van dit bedrag kunnen 481 ouderen genieten van een dagje op het strand óf 650 ouderen met elkaar van het kerstdiner genieten óf 433 eenzame ouderen met elkaar een boswandeling maken! Niet alle activiteiten zijn natuurlijk in euro’s uit te drukken… want met dit bedrag ondersteunen wij natuurlijk ook de initiatieven als bellen met ouderen via de Zilverlijn en ouderen koppelen aan vrijwilligers via Match.

Ook voor komende rally staat de teller al net boven de 2.500 EUR! Deze rally staat in het teken van het Koninklijk Nederlands Geleidehonden Fonds (KNGF). Een prachtige organisatie die zich inzet op het zelfredzaam maken van een kwetsbare klantgroep. En wat bereiken ze enorm veel! Ze leiden niet enkel honden op voor de ondersteuning van slechtzienden, maar ook assistentiehonden, autismebegeleidingshonden, buddyhonden en zelfs medische detectiehonden. Vooral dat laatste heeft mij overdonderd en . Ongelooflijk wat deze honden kunnen!

Wil jij ons ook dit jaar steunen? Op onze doneerpagina vind je ons rekeningnummer of kan je onze doneerbuttons gebruiken!

Natuurlijk beleven we ook nog heel wat avonturen náást de rally. Een kleine blik op de meest memorabele momenten van afgelopen jaar!

2019… was ook het jaar…

…van het geluk in de liefde van Ilse. Een ‘Grenzeloos Verliefd’-sprookje wat Ilse regelmatig naar de andere kant van de wereld leidde. Ruim 8.000 kilometer verder, eenzelfde afstand als die wij in een week rijden 😉.

…dat het ijshockey virus ons gezin getroffen heeft. Summercamp in Tsjechië, kerstkamp in Herentals, trainingen op het ijs, droogtrainingen en ook thuis trainingen. Heerlijk dat het leven van onze kids zo in het teken staat van sport! Beiden genieten op het ijs en de ouders ernaast 😉

…van de veranderingen binnen Rabobank. Een reorganisatie, vertrekkende collega’s, nieuwe collega’s, nieuwe kansen, nieuwe projecten en uitdagingen! Het jaar van de vele zakelijke successen, zoals de Masaaki Imai Award van het Kaizen Institute! Het jaar van het bouwen aan een olympisch team door het maken van kunst, elkaar sportief uitdagen in de ballenbak in hotel Hup 😊, elkaar beter maken met compliance markten en kwartaalbijeenkomsten en uiteraard ook het geven en ontvangen van feedback. Ook hier geldt… samen zijn we sterker! Het jaar waarin wederom alle Rabobank Bijzonder Beheer collega’s de handen uit de mouwen staken voor goede doelen in samenwerking met ‘Samen voor Eindhoven’.

…van de pole position! Niet alleen had Max in 2019 zijn eerste pole position, ook deze twee dames mogen op 1 februari van pole position starten op Grand Place d’Arras 😊!

Behendigheidsproeven, remproef, kortste route berekenen en rijden, bolletje pijltje… overall behaalden wij het beste resultaat, echter op de voet gevolgd door een aantal Duitse rally teams…

We zullen komende winter ons beste beentje moeten voorzetten om de concurrentie het hoofd te kunnen bieden.! Mocht jij ons hierbij willen helpen, klik dan hier voor de uitnodigingslink voor onze Whatsapp back office groep! Enne… concurrent rally rijders worden uiteraard professioneel verwijderd 😉.

…van de crowdfunding actie voor een lieve vriendin waardoor ze een levensreddende operatie in Amerika kon laten uitvoeren! Ik krijg nog altijd kippenvel als ik haar op nu zie stralen, wetende dat ze anders het eind van het jaar mogelijk niet gehaald had! Social media wordt vaak negatief neergezet.. maar zonder diezelfde social media hadden we waarschijnlijk niet zoveel mensen bereikt en dit mogelijk kunnen maken.

Ook het overschot van het geld wordt goed besteed. Ruim 20K EUR hebben we via De Warmste Week van Studio Brussel kunnen overhandigen aan De Funfabriek.

… van de surprise diners! Nadat Esther in juni onverwacht bij Ilse op de stoep stond om haar te ‘ontvoeren’ voor een Italiaans diner in Nijmegen. Had Ilse in augustus in alle stilte bijna alle vriendinnen van Esther opgetrommeld in haar favoriete Argentijnse restaurant. Momenten met een gouden randje!

… van de verbouwing die eindelijk vorm lijkt te krijgen! Inmiddels mogen we dagelijks al genieten van onze prachtige keuken. De rest van het huis lijkt in 2020 toch ook aan de beurt te komen!

…helaas ook van de gezondheidsproblemen. In 2019 mogen deze dames het ook een aantal keer flink ontgelden met gezondheidsproblemen. In juni kwam Esther de processierups tegen. De combinatie met reeds bestaande huidproblemen bleek geen goede match… Opgezwollen handen, volledig bedekt onder de netelroos, koorts én een geschrokken huisarts waren het resultaat. Richting eind van het jaar was Ilse aan de beurt. Opvlammingen van de ziekte van Crohn, gewrichtspijnen en slijmbeursontstekingen houden haar op dit moment thuis…. Hopelijk krijgt ze dit snel onder controle!

…van de personal trainers. Om een uitdagende baan, een studie, een gezin, een druk sociaal leven, rally voorbereidingen en nog veel meer hoog te kunnen houden, moeten we fit zijn. En dat zijn we inmiddels allebei, met hulp van onze personal trainers Rob de Haan en Bruno Augustyns! Dank heren!

… van even film gaan kijken tegen de Zwitserse grens. Eén van de andere deelnemende teams, Falko en Matthias van team Frostbeule, heeft een prachtige compilatie gemaakt van de rally. Deze werd éénmalig afgespeeld in een prachtige bioscoopzaal in het Gaggenau Duitsland, tegen Basel aan. Ach… wat is nou een paar honderd kilometers… gas erop!

Maar overall was 2019 het jaar van de ontelbare prachtige momenten en herinneringen! Weer een jaar voorbij, de tijd vliegt! Wij hebben genoten van alle dagen in 2019 en gaan dat ook zeker doen in 2020.

Wij wensen jullie een fantastisch 2020! Geniet in goede gezondheid van alle dagen, geniet met allerliefsten om jullie heen, lach, schater en maak herinneringen voor later! Carpe diem… of zoals ik laatst zo mooi op spreuk tegen kwam…