Dag 8….. FINISHHHHHHHHHHHH

Laatste ochtend, laatste dag…… Ilse en ik beseffen maar al te goed dat het avontuur er weer bijna op zit voor dit jaar. Vandaag nog maar even dubbel en dwars genieten. Ilse is helaas nog steeds ziek, maar laat zich ook vandaag niet kennen. We ontbijten, laden de auto weer in en melden ons om kwart over acht in de lobby voor de laatste puzzel, dit keer een sudoku. En ook dit kunnen we samen weer supergoed! Als één van de eerste teams lopen we naar de auto om back office te bellen met de oplossing van de sudoku en zo het eerste coördinaat voor vandaag te verkrijgen.

De oplossing was goed en het eerste coördinaat gaat naar Duitsland. We nemen even de rust om alle gegevens in te voeren en starten de auto. We gaan richting de boot, ja toch nog een boot. En deze vaart ook nog 😉

De jongens van team 02 en 10 staan met hun grote auto’s op een parkeerplaats om de hoek bij het hotel. We laten ze weten dat we rijden, maar de boodschap komt niet helemaal aan. Pas vijf minuten later horen we ze op het bakkie. Op dat moment rijden wij al de snelweg op. Terwijl Ilse haar ogen op de weg richt, belt Esther met het thuisfront, want manlief Frank neemt heel regelmatig de veerboot Rødby-Puttgarden. Even wat extra informatie inwinnen 🙂 . De eerstvolgende boot gaat om 10:45, onze verwachte aankomsttijd 10:38. Die moeten we kunnen halen, toch? We horen van het thuisfront dat we ook een fast lane ticket online kunnen boeken tegen een kleine meerprijs. We besluiten dat te doen, dan hebben we zeker de boot ongeacht de drukte op de boot. De mannen kopen geen kaartjes vooraf én gaan ook nog even tanken. Het wordt spannend of ze de boot halen…….

Onderweg gaat Ilse nog even vol in de ankers, mobiele flitspaal. We laten de mannen weten waar hij staat, maar ze willen toch graag op de foto. We horen via het bakkie dat ze er allebei op staan…..

We komen bij de boot aanrijden en zijn met de online tickets zo door de kassa heen. We zien een aantal andere teams achterin de ‘gewone’ rijen staan en rijden ze via de fast lane snel voorbij… haha even zwaaien, leuk dit!!! We staan nog niet stil bij de slagboom of deze gaat al open, we mogen als één van de eerste de boot op en zetten de auto helemaal vooraan tegen de deur. Zo… wij staan erop!!!!

Vaartijd is 45 minuten en die tijd besluiten we nuttig te gaan benutten door wat in het restaurant te gaan eten. Ondertussen zien we een aantal andere teams ook het restaurant binnendruppelen. Ook Marc en Peter van team 10 hebben de boot ternauwernood gehaald. Erik en Rick staan helaas nog aan wal.

De gong gaat en iedereen vertrekt weer richting auto. Ilse sprint nog even eruit en spreekt een medewerker van Scandlines aan. Ze legt uit dat we met een soort wedstrijd meedoen en vraag of ze de andere rijen wat wil vertragen… sorry mede deelnemers, we konden het even niet laten…

Als eerste rijden we de boot af en we kunnen hierdoor heerlijk doorrijden op de 2-baans wegen waardoor we ook als eerste bij het coördinaat aankomen. We wisselen even zodat Esther alles kan invoeren en Ilse vervolgt de route. Eerst volgende tankstation nemen we een lange pauze om alles nog eens na te rekenen zodat Ilse daarna haar ogen kan dichtdoen. In het klassement staan we namelijk nog steeds 4e met een kleine theoretische kans op de top 3, en hoe klein die kans ook is, daar gaan we voor!!!

Na een 20 minuten hebben we Back Office aan de lijn, we maken zich zorgen omdat we al zo lang stil staan en ze weten dat Ilse ziek is. Superlief van ze, dank voor de goede zorgen!

We rijden net de snelweg weer op als we Erik en Rick op het bakkie horen. Ze hebben ons zien staan bij het tankstation. Gezellig dat we weer bij elkaar rijden, Marc en Peter rijden ook in de buurt, alleen horen zij ons niet. De laatste kilometers van ons avontuur worden ingezet op de Duitse Autobahn… De berekeningen voor de ideale tijd laten zien dat we één kilometer teveel zullen rijden, dat wordt een beetje moeilijk corrigeren….. We rijden de parkeerplaats van het eind coördinaat op en worden ontvangen met koffie. WE HEBBEN HET GEHAALD!!!!! Nog even twintig minuten wachten voor we inbellen en dan kunnen we op ons gemak richting ’t Zwaantje in Lichtenvoorde.

Onder luid applaus worden alle auto’s binnengehaald. Ilse en ik mogen ook nog even ons verhaal doen voor RTV Slingeland. Daarna prijsuitreiking, teamfoto, een heerlijke warme maaltijd en dan rollen Ilse en ik de trap op richting hotelkamer….. Voldaan, vol indrukken, prachtige herinneringen en moe…. WELTRUSTEN!